Over mij

 

Na jarenlang in allerlei functies gewerkt te hebben als bedrijfskundige en manager, heb ik de overstap gemaakt om als zelfstandig ondernemer in het toerisme aan de slag te gaan. Met achtereenvolgens studio´s voor vakantiegasten en een prachtig Pension in het Oostenrijkse Mallnitz, heb ik alle ins- en outs leren kennen van het toeristisch ondernemerschap.

Waarom ben ik met een coaching praktijk gestart?

 

Eigenlijk is dit voortgekomen uit twee totaal verschillende redenen.

 

Ten eerste heb ik als manager en bedrijfskundige veel mensen begeleid en gecoacht. Hierbij heb ik vaak teruggekregen dat mensen mijn coaching zeer waardeerden omdat ik inzicht en overzicht geef. Op mijn beurt kreeg ik van deze processen veel voldoening terug - ik vind het fijn om mensen te kunnen helpen en nog fijner dat mensen met mijn ´hulp´ de stappen kunnen zetten die ze graag willen.

 

Ten tweede zie ik de moeite die de eigenaren van een toeristisch gastenverblijf vaak moeten doen om niet alleen het hoofd boven water te houden, maar ook om hun droom als uitbater van een hotel, B&B of pension vorm te geven.

 

Aangezien ik kennis van zaken heb van zowel bedrijfskunde, coaching als specifiek in het hebben van een toeristisch gastenverblijf, kan ik een vorm van ondersteuning bieden die uniek is.

Een business coach, ondernemerscoach, what´s in the name

 

Het liefst zou ik deze ´titel´ überhaupt niet gebruiken. Er zijn talloze business coaches die van alles beloven en maar al te graag met dure termen gooien alsof men dan de deskundigheid zou bezitten om een ander te helpen.

Kenmerkend daarbij is dat de coaching wordt aangeboden als een nieuw inzicht, terwijl het alleen maar een oud verhaal in een nieuw jasje is.

Het is als een lege lijst in een bestaand schilderij plaatsen en dan te zeggen dat er een nieuw schilderij is gemaakt!

 

 

Concrete hulp bij uw vraag

 

Bij mij krijgt u geen lege lijst in een bestaand schilderij, maar juist concrete hulp voor een duidelijke prijs waar u echt mee verder kan. Uw omzet zal immers niet verbeteren door alleen aan uzelf te werken, maar wel door bedrijfskundige principes toe te passen die ik u graag aanreik - tenslotte heeft u een onderneming!

 

Wilt u meer weten? Ik vertel u graag over mijn werkwijze.

Kan je ´goed´ worden in het runnen van een toeristisch gastenverblijf?

 

Misschien een rare vraag, dit zeg je niet zo makkelijk over jezelf

Aan de andere kant..

Werk je in loondienst en bekleedt je een functie; dan is dit een heel normale vraag.

Waarom zou dit voor een eigenaar van een bed en breakfast, hotel of pension dan anders zijn?

 

Van collega toeristisch ondernemers in het dorp kreeg ik vaak de opmerking

´´  bij jou staat de parkeerplaats weer vol ´

 

Meest gewaardeerde beoordeling Booking.com, Beoordeeld: 9 september 2022

´´´  VOORTREFFELIJK ` 

Pluspunten · Hartelijke ontvangst. Top locatie, verzorgde kamers. We kregen heel goed advies over de mogelijkheden in de buurt, perfect op maat van ons gezin!

 

Ook financieel gezien een succes

´´  een hoge bezettingsgraad, terugkerende gasten en een boekingsagenda die voor de vakantieperioden al een jaar van te voren volgeboekt is ´

 

Wilt u dit ook ?

Aarzel niet en neem vandaag nog (vrijblijvend) contact op!